Board of Airline Representatives In the Netherlands

<< Back to publications index

easyJet verbetert haar dienstverlening voor zakenreizigers verder


easyJet Persbericht 14 Feb.13

easyJet gaat nog verder inspelen op de behoeften van de zakenreiziger. Daarom versterkt zij haar aanwezigheid op Schiphol door William Vet te benoemen als de eerste commercieel manager voor Nederland. Met deze beslissing speelt easyJet in op een toenemende vraag van Nederlandse bedrijven om hun reisbehoeftes te faciliteren tegen lage tarieven: ‘reizen gemakkelijk en betaalbaar maken’. Aan deze vraag wordt nu in de markt nog niet voldaan. Deze investering gaat in tegen de huidige trend op de luchthaven en draagt daarmee bij aan het concurrentievermogen van de Nederlandse economie en die van Schiphol.

Meer dan low fare
Op Schiphol zijn 30% van easyJet’s passagiers zakenreizigers. Daarmee is easyJet boven de typische low fare carrier uitgegroeid en heeft ze een dienstverlening die aan de vraag van zakenreizigers voldoet: gereserveerde plaatsen, priority boarding, flexi fares en een sector leidende punctualiteit. easyJet is nu ook te boeken via de grote reserveringssystemen. Verder zijn Corporate Travel Management bedrijven easyJet’s strategische partners. Hierdoor hebben leidende internationale bedrijven en het Britse parlement ervoor gekozen om met easyJet te vliegen.

Business sense, niet business class
“Het is niet business class, maar business sense dat nieuwe passagiers aantrekt. Voor deze propositie is een grote vraag op Schiphol, waaraan al jaren niet wordt voldaan. Het is ons doel om nieuwe markten aan te boren en om de Nederlandse economie een boost te geven door reizen gemakkelijk en betaalbaar te maken naar die plekken waar Nederland veel zaken mee doet: Europa.” (William Vet’s reactie op deze strategische stap van easyJet).

De toekomst van Schiphol
De bestemming Schiphol is erg belangrijk voor easyJet. Daarom hebben easyJet en Holland Marketing (NBTC) in 2012 4,5 miljoen euro geďnvesteerd om nieuwe bezoekers naar Nederland te trekken. William Vet: “Onze passagiers besteden veel en dat is goed voor het Nederlandse bedrijfsleven en banen.” Nu al wordt easyJet door de sector gezien als een luchtvaartmaatschappij die een significante bijdrage levert aan mainport Schiphol met 3 miljoen passagiers per jaar naar alle handelspartners van Nederland: 19 Europese mainports waaronder Londen, Geneve, Berlijn en Milaan.

William Vet
William Vet heeft een lange staat van dienst in de luchtvaartsector. Hij begon zijn carričre in 1988 bij Transavia Airlines en werd vervolgens regional manager Nederland bij VLM Airlines in 2000. Sinds 2009 is William Vet verantwoordelijk bij easyJet voor de ‘Ground Operations’ bij negen Europese luchthavens, waaronder Schiphol. Zijn activiteiten als Commercial Manager Nederland zullen bestaan uit het beantwoorden van de zakelijke behoeften en het onderhouden van de contacten met de luchtvaartsector, de overheid en politiek. Naast zijn dagelijkse werkzaamheden bij easyJet geeft Willam Vet ook colleges bij verschillende scholen en universiteiten in Nederland.


-----
Meer informatie over easyJet is te vinden op corporate.easyjet.com
Neem voor meer informatie contact op met Willem Bonekamp, 070-3021104, willem.bonekamp@bm.com