Board of Airline Representatives In the Netherlands

<< Back to publications index

Klachten over misleidende prijzen reiswebsites


FD.nl 26 Jan.14


Van onze redacteur
Dat meldt de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek.
Doordat de geadverteerde prijzen niet 'all-in' zijn, betalen consumenten vaak meer dan ze in eerste instantie dachten. Daarnaast maken de ondoorzichtige prijzen het moeilijk om verschillende aanbiedingen met elkaar te vergelijken.
Transparant

Bart Combée, directeur van de Consumentenbond, roept de reisbranche daarom op om ‘een transparanter en klantvriendelijker prijsbeleid te gaan voeren’.
‘Als ik mijn boodschappen in de supermarkt bij de kassa afreken, betaal ik ook geen toeslag voor het scannen door de kassière’, aldus Combée. ‘Dergelijke kosten moeten gewoon in de prijs zijn verwerkt. Dat kan prima, want een kwart van de door ons onderzochte websites doet dat wel gewoon.’

Ergernis
Volgens de Consumentenbond variëren de boekingskosten van enkele euro’s tot een paar tientjes.
In april 2013 vroeg de organisatie aan consumenten wa... Lees verder/Read more...